وزیر امور خارجه از گفت‌وگوی یکساعته با رییس‌جمهور روسیه از طریق صحبت تلفنی امن خبر داد و تاکید کرد: پیام ویژه رییس‌جمهور درباره وضعیت برجام و بعضی مسائل دوجانبه را به پوتین رساندم.

محمد جواد ظریف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف امروز چهارشنبه یکم مرداد درباره سفرش به مسکو در گفت‌وگویی گفت: گفت‌وگوی خوبی با سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه داشتیم و یک صحبت تلفنی امن با ولادیمیرپوتین رییس‌جمهور روسیه به خاطر پروتکل ویژه کرونایی ایشان داشتیم.

وی با بیان اینکه نزدیک یک ساعت با پوتین صحبت کردم، اظهار کرد: پیام ویژه رییس‌جمهور درباره وضعیت برجام و بعضی مسائل دوجانبه را به پوتین رساندم و با ایشان گفت‌وگو کردیم. گفت‌وگوی بسیار مفیدی بود و ان‌شاءالله نتایج خوبی داشته باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به رایزنی‌های خود با لاوروف تصریح کرد: ‌با وزیر امور خارجه روسیه هم درباره همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای صحبت کردیم. مجموعا چهار ساعت و نیم مذاکرات فشرده با روس‌ها در بعدازظهر دیروز داشتیم.

پیام مهم روحانی به پوتین چه بود؟

ظریف با بیان اینکه یک قرارداد همکاری میان ایران و روسیه وجود دارد که در زمان ریاست جمهوری خاتمی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: این قرارداد ۱۰ ساله بوده و دو تا پنج سال تمدید شده و هشت ماه دیگر، ۲۰ ساله می‌شود. این قرارداد به دوره‌ دیگری از روابط بین‌الملل و روابط ما با روسیه مربوط می‌شود. با پوتین توافق کردیم این قرارداد بازنگری شود.

ظریف ادامه: البته زمانی که رأس موعد مقرر برسد، اگر کسی مخالفت نکند، تمدید می‌شود، ولی بهتر دیدیم یک قرارداد جامع راهبردی درازمدت تدوین شود و قرارداد به‌روز شود و نهایتا امضا و برای تصویب به مجلس ارائه شود.

کد خبر 533386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی TR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    11 0
    اگر قرار بود تلفنی با پوتین صحبت کنید چرا رفتید روسیه هزینه رفت وامد شما در این موقعیت اقتصادی کشور ....
  • علامت تعجب ! IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    9 0
    چه افتخار بزرگی !